کد خبر: ۱۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از پیشتازی ۸۰.۲۳ درصدی رئیس‌جمهور فعلی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «لیدیا اِرموشینا»، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس از پیشتازی «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، اِرموشینا بر اساس نتایج ابتدایی این انتخابات گفته لوکاشنکو با کسب ۸۰.۲۳ درصد از آرا تاکنون در این انتخابات پیشتاز است، در حالی که رقیب او «اِسوِتلانا تیخانوف‌سایا» تنها ۹.۹ درصد از آرا را کسب کرده است.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در حالی اعلام شده که این کشور روز گذشته در ۲۰ شهر شاهد اعتراضات سراسری بود که به طور غیر‌قانونی در خیابان‌ها به تظاهرات پرداختند.

در مینسک، پایتخت بلاروس، نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از اسپری فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کردند که چندین نفر نیز در اثر آن مجروح شدند.

انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز گذشته (یکشنبه) با پنج نامزد برگزار شد، با این وجود بخشی از مراحل رأی‌گیری این انتخابات روز چهاردهم مرداد آغاز شده بود.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس تاکنون ۸۴.۰۵ درصد از مردم این کشور در این انتخابات مشارکت داشته‌اند.

این ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از زمان استقلال این کشور از شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ است و لوکاشنکو به دنبال ششمین دوره متوالی ریاست جمهوری است.

پیش از برگزاری این انتخابات، بلاروس ۳۳ نفر از اتباع روسی را به اتهام بی‌ثبات سازی وضعیت انتخابات این کشور دستگیر کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار